Pirgit on ise suur kriidivärvide fänn, sest nendega saab värvida absoluutselt kõike — metalli, keraamikat ja erineva viimistlusega mööblit. Kriidivärv hakkab hästi nii eelnevalt värvitud kui lakitud pindadele ja ära jääb redisainimise juures kõige tülikam töö — pinna ettevalmistamine. Kriidivärv on suurepärase nakkuvusega ja sobib ka töötlemata puidule, kuid siis peab arvestama veidi suurema värvikuluga, sest töötlemata puit imab tänu poorsele pealispinnale oluliselt rohkem värvi kui juba eelnevalt töödeldud puit. Pirgiti maalritöö objektiks sai üks vana sinine kapike, millele plaaniti anda uus ja kreemikas välimus ning veidi põnevat mustrilist struktuuri. Enne värvima asumist soovitab Pirgit mööbli lapiga tolmust puhastada ja eemaldada nupud või käepidemed.

Kuigi kriidivärve saab peale kanda nii pintsli kui ka rulliga, armastab Pirgit naturaalsest harjast pintslit, mis jätab pisut “vanaaegsema” tulemuse. Selleks, et kriidivärvi voolavamaks ja kumavamaks muuta, võib lisada värvile vett. Kui soovitakse paksemat ja tekstuursemat pinda, võib mõneks ajaks värvipurgil lihtsalt kaane maha võtta, et lasta värvil pisut kuivada. Isikupärase tulemuse saamiseks võib julgelt nähtavale jätta ka pintslilöögid. Tavaliselt peaks täielikuks katmiseks piisama kahest värvikihist.

Kes soovib pisut vanamoodsamat tulemust, võib kapiääred kergelt liivapaberiga üle käia, et anda mööblile pisut kulutatud mulje. Et kapp on algselt olnud tumepruun ja saanud eelneva kapiomaniku käe all helesinise värvikihi, siis liivapaberiga ääri hõõrudes tuleb värvikihi alt välja natuke pruuni ja sinist. Edasi “kulutas” Pirgit pinda märja tehnikaga ehk niikse lapiga. Alguses soovitab ta kulutamistehnikat ettevaatlikult katsetada ja asjale pisut tundlikumalt läheneda. Kulutamistrikki saab hiljem vajadusel alati korrata. Kes soovibki kahevärvilist “kulutatud” tulemust, võib värvida ühe kihi ühes ja teise kihi teises toonis.

Järgmiseks võttis Pirgit ette 3D pasta ja šablooni, mille abil kanti kapile peale ornamendid. 3D pasta kantakse peale pahtlilabidaga ning peale kuivamist saab pasta sama tooniga üle tupsutada. Kui on soov kasutada teist tooni, tuleb appi võtta sama šabloon, sättida muster kohakuti ja kasutada meelepärast tooni kriidivärvi. Soojapuhuri läheduses on paksema pastakihi kuivamisaeg umbes 1,5 tundi.

Kriidivärvi puhul on väga tähtis ka lõppviimistlus — üldjuhul on selleks kas vaha või lakk. Et see kapp läheb vannituppa valamukapiks, siis tööpind sai lakikihi ja ülejäänud osa kapist vahatati. Pirgit pani kapile tagasi originaalnupud, mis kaeti samas toonis kriidivärviga. Alati on võimalik panna ka uued ja uhkemad nupud, mis parasjagu mööbliga sobivad.

  • Pirgiti tegemiste kohta saad soovi korral rohkem infot ReDisain Workshopi Facebooki lehelt.

LOE LISAKS:

ENNE JA PÄRAST: uue välimusega köök ilma köögimööblit vahetamata

TEE ISE: nõukogudeaegse mööbli maagiline muutumine tõeliseks pilgupüüdjaks

TEE ISE: ehe ja maalähedane vanadest laudadest liuguks